Digitale instructies voor vakmensen bij sociale diensten

De Werk- en Trainingsassistent helpt nieuwe én ervaren vakmensen bij sociale diensten op weg. Met video’s van de werkzaamheden en uitleg van de veiligheidsvoorschriften, worden nieuwe medewerkers op hun eigen tempo ingewerkt en leidinggevenden ontlast.

 

Het inwerken van nieuwe medewerkers en het uitleggen van specifieke werkzaamheden kost vaak veel tijd. Leidinggevenden bij sociale diensten zijn hierdoor vooral bezig met het geven van instructies, in plaats van het coachen en ontwikkelen van hun medewerkers.

Met de Werk- en Trainingsassistent kunnen instructies laagdrempelig en intuïtief beschikbaar worden gemaakt voor (nieuwe) medewerkers.

Wat is de Werk- en Trainingsassistent?

De Werk- en Trainingsassistent is een veelzijdige en gebruiksvriendelijke app, die werknemers helpt bij het begrijpen en uitvoeren van diverse vaardigheden en werkzaamheden. Van het werken met een bosmaaier, tot het snoeien van de heg.

De app neemt gebruikers stapsgewijs door de informatie die nodig is voor het uitvoeren van hun taken. In verschillende talen en aangepast aan de relevante locaties en tijden van het jaar. Hierdoor is de informatie begrijpelijk voor iedere gebruiker.

De leidinggevende kan in een handomdraai eigen video’s opnemen met instructies. Dit maakt het persoonlijk voor de medewerkers, en ze kunnen de video’s onbeperkt terugkijken.

De voordelen van de Werk- en Trainingsassistent

Gebruiksvriendelijk: De app is gemakkelijk te gebruiken door zowel de medewerkers als de leidinggevende.

Tijdsbesparing: De digitale instructies zijn beschikbaar op een tablet op de werkplek. Medewerkers kunnen deze video’s onbeperkt bekijken, waardoor de leidingevende wordt ontlast en tijd aan andere dingen kan besteden.

Persoonlijk: De leidinggevende kan zelf gemakkelijk video’s opnemen en uploaden. Zo blijven de instructies persoonlijk.

Toegankelijk: Het gebruik van zowel video als tekst maakt de instructies toegankelijk voor verschillende leerstijlen.

Ontwikkeling van de Werk- en Trainingsassistent

Status: werkend proof of concept

Op dit moment zijn we bezig om de wensen van alle betrokkenen te verzamelen en een passende oplossing samen te stellen.

Benodigdheden

Door lokale toegang via een telefoon of tablet kunnen gebruikers op de werkplek direct toegang krijgen tot de digitale instructies.

Wat levert het op?

  • Nieuwe medewerkers worden op eigen tempo succesvol ingewerkt.
  • Ook ervaren medewerkers behouden en verbeteren hun vaardigheden.
  • De leidinggevende houdt meer tijd over voor het coachen van medewerkers.
Wil je de Werk- en Trainingsassistent zelf ervaren? Vraag een demo aan

Ze kunnen een dagje virtueel meelopen met stratenmakers, draaien een avond mee in de keuken van een restaurant of zien bijvoorbeeld hoe het is om in een heftruck te rijden. Via een eenvoudig te bedienen Virtual Reality interface kan de cliënt zelfstandig op zoek gaan naar een passende werkplek.

Klaas NagelCEO & Business Development

Elke 360 graden video geeft een realistische indruk van de werkzaamheden.

Cyril de VroomFounder bij Wij Doen Dingen

De Virtual Reality applicatie verbindt met het internet en is eenvoudig te updaten, zodat alle VR brillen met een druk op de knop voorzien worden van de nieuwste video’s! De 360 graden video’s worden ingeladen vanuit de Cloud.

Lex van SossumManaging Director bij Wij Weten Dingen

Cliënten kunnen een dag virtueel meelopen op een mogelijke werkplek om een passende match te vinden.

Jesper van der MeerPlaatjes- en praatjesmaker

Wil jij jouw organisatie naar een hoger en inclusiever niveau tillen?